Mijn account

Cafeïne is overal aanwezig. In je ochtendkoffie, energiedrankjes die je wakker houden tijdens drukke dagen, en zelfs in je pre-workout voor het sporten. Maar wist je dat het drinken van cafeïne na 15:00 uur ‘s middags geen goed idee is? We leggen je uit waarom!

Vermijd cafeïne voor een goede nachtrust

Een goede nachtrust is van cruciaal belang voor je gezondheid. Het is de tijd waarin je lichaam en geest herstellen en opladen voor de volgende dag. Als je cafeïne drinkt in de middag, kan dit je slaap verstoren. Cafeïne houdt je wakker en kan ervoor zorgen dat je moeite hebt om in slaap te vallen. Cafeïne blijft namelijk nog zo’n 5 tot 6 uur in je lichaam aanwezig. Dus als je na 15:00 uur cafeïne pakt, is de kans groot dat je ‘s avonds moeilijker in slaap valt.

Behoud een gezonde balans tussen dag en nacht

Je lichaam heeft een interne klok, ook wel je biologische klok genoemd. Deze klok zorgt ervoor dat je overdag wakker en alert bent, en ‘s nachts goed kunt slapen. Wanneer je cafeïne drinkt in de middag, verstoort dit ritme. Cafeïne houdt je namelijk wakker en voorkomt dat vermoeidheid op een natuurlijke manier optreedt. Het gevolg? Je bent ‘s avonds zeer alert, terwijl je eigenlijk wilt gaan slapen, rusten en ontspannen.

Andere opties voor energieboost

We begrijpen dat je toch een energieboost nodig hebt voor je training, ook in de avond. Gelukkig zijn er nog steeds opties beschikbaar. Denk bijvoorbeeld aan cafeïnevrije pre-workout supplementen. Deze hebben een bevorderend effect op je training en bevatten geen cafeïne.

Stim Free Pre-Workout

Tijd om te heroverwegen

Laten we dus even stilstaan bij onze gewoontes met betrekking tot cafeïne na 15:00 uur ‘s middags. Een goede nachtrust en een gezond dag-nachtritme zijn van onschatbare waarde voor onze gezondheid en niet te vergeten onze vooruitgang. Door geen cafeïne meer te nemen in de middag, geef je je lichaam de kans om echt uit te rusten en fris aan een nieuwe dag te beginnen. Zeg dus gedag tegen cafeïne na 15:00 uur ‘s middags!

dare to try it.

Hulp nodig om je doelen te halen? Bekijk onze coaching!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *